AktualnościOsiągnięciaZ Życia Szkoły

Dzień Języków Romańskich

W konkursie wzięli udział zainteresowani uczniowie gimnazjów i liceów naszego regionu, którzy napisali pracę literacką na następujący temat:
„Napisz wywiad z podróżnikiem, który zwiedził jeden z regionów partnerskich województwa kujawsko-pomorskiego: Midi Pyrenées (Południowe Pireneje) we Francji lub Veneto we Włoszech. Zwróć szczególną uwagę na walory historyczne i turystyczne tych regionów”.
Kolejnym punktem programu było wręczenie nagród za najlepsze prace.

Przypomnijmy, które osoby zostały nagrodzone:

Kategoria liceum

I miejsce Agata Marcinkowska II LO im. Marii Konopnickiej

II miejsce Karolina Kowalska I LO im. Jana Kasprowicza

III miejsce Weronika Łazaj I LO im. Jana Kasprowicza

Kategoria gimnazjum

I miejsce Agnieszka Hulisz Gimnazjum Integracyjne

II miejsce Maria Cytloch Gimnazjum Dwujęzyczne

III miejsce Oliwia Sobczak Gimnazjum Dwujęzyczne

wyróżnienie Julia Tadych Gimnazjum Dwujęzyczne

wyróżnienie Michalina Skrzypek Gimnazjum nr 4

Nagrody wręczyli zaproszeni goście: radna wojewódzka, polonistka w I LO, Elżbieta Piniewska, Mirosława Kucol, wicestarosta powiatu inowrocławskiego, Henryk Okoński, prezes Stowarzyszenia Wychowanków Gimnazjum i Liceum Jana Kasprowicza i dyrektor I LO, Rafał Łaszkiewicz.

Na zakończenie uczestnicy uroczystości mieli okazję obejrzeć niezwykle interesujący pokaz przygotowywania francuskiego deseru, zaprezentowany przez młodzież z inowrocławskiego Gastronomika wraz z nauczycielką, Katarzyną Buszkiewicz. Uczniowie, w weselnych strojach współczesnych oraz w tradycyjnym stroju bretońskim, wnieśli dwie ptysiowe piramidy croquembouche, a ich koleżanka na scenie prezentowała „na żywo” ich tworzenie. Niewątpliwie największą atrakcją pokazu była możliwość degustacji, z której wszyscy obecni chętnie skorzystali.

Impreza nie mogłaby się odbyć bez dofinansowania ze strony Województwa Kujawsko-Pomorskiego. Obchody Dnia Języków Romańskich zorganizowała prof. Ewa Furman przy wsparciu merytorycznym prof. Elżbiety Piniewskiej.